Домой Топ Новости БІДНІСТЬ, “ЕПОХАЛЬНІ РІШЕННЯ”, ЗЕМЛЯ ТА ІДЕАЛЬНИЙ ШТОРМ

БІДНІСТЬ, “ЕПОХАЛЬНІ РІШЕННЯ”, ЗЕМЛЯ ТА ІДЕАЛЬНИЙ ШТОРМ

116

Нещодавно центр “Socis” оприлюднив дослідження, яке стосується соціального самопочуття українців. На запитання, пов’язане з відомим гаслом Зеленського про «Кінець епохи бідності», більшість опитаних громадян (66,5%) відповіли, що вона повністю провалена. 

Також 54,2% українців зізналося, що за два роки стали біднішими. Лише 9,1% громадян відчули економічне покращення.

Понад 55% громадян вважають владу Зеленського непрофесійною. Майже 36% відсотків українців вважають, що закон президента про «деолігархізацію» є лише популістським кроком для підвищення рейтингу.

Нагадаю, що за 2020 рік індекс бідності в Україні виріс на 10 пунктів – із 41 до 51%.

-ads-

“СОЦІАЛКА” ВЖЕ ТОНЕ

Я вже писав про цілий віз соціальних проблем, які постали перед нинішньою “зеленою” владою. Це і криза неплатежівза комуналку, зростання заборгованості по зарплатам, збільшення прихованого безробіття, криза малого бізнесу, згортання підприємницької активності тощо.

Заборгованість Фонду соціального страхування з виплати лікарняних зараз становить близько 3 мільярдів гривень. 

Мінюст рапортує, що органи Державної виконавчої служби Міністерства юстиції від початку 2021 року стягнули понад 290 млн гривень заборгованої заробітної плати.

При цьому, борг перед шахтарями знову перевищив позначку в мільярд – сягнув 1,25 млрд грн. У той же час, вуглевидобувні підприємства України всіх форм власності у травні 2021 року видобули 2 201 200 тон вугілля, план виконано на 109%. 

Згідно результатів дослідження «Робота і зайнятість в умовах пандемії COVID-19 (травень 2021 р.)», проведеного соціологічною службою Центру Разумкова, під час пандемії коронавірусу зарплата не змінилася у 54% представників економічно активного населення України, тоді як у 37% вона зменшилася, а в 3% — зросла.

За словами виконавчої директорки Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Оксани Кузяків, “останній рік фінансове становище близько 45% українських підприємств погіршилось через пандемію коронавірусу. Найбільше постраждали від карантину представники малого бізнесу”. 

Тих, хто пережили локдаун, добили податкові нововведення Гетьманцева та уряду Дениса Шмигаля!

БІЛЬШЕ ПОДАТКІВ, МЕНШЕ ФОПів

Фінансист Михайло Поляков стверджує, що урядовий законопроект «Прозорі правила, справедливі податки», передбачає “негайну сплату до бюджету донарахованих податків і штрафів за всіма актами, які собі нафантазують будь-які податківці.

Окремого коментаря заслуговує ідея заборонити виїзд за кордон керівникам платників податків, які заборгували за такими нафантазованими актами. 

Зміни до половини Податкового кодексу Кабмін подав до ВРУ 2 червня і хоче щоб ці зміни набрали чинності 1 липня. Чергове ігнорування принципу стабільності, здорового глузду та відверта брехня, що сам проект спрямований на підтримку сумлінних платників податків”.

Експерт Українського інституту майбутнього Даніїл Монінговорить про те, що “удар по фермерам знову в силі. Ще рік тому депутати виношували ідею ввести мінімальне податкове зобов’язання на гектар землі в розмірі 5% від нормативної ціни… У законопроекті 3131. Навіть Президенту довелося втрутитися, в результаті погодили компромісний 3131д, з поліпшенням умов для фермерів. Але він не був проголосований. І ось знову в кабмінівськомузаконопроекті спливає найгірша версія 3131, яка б’є по дрібних фермерів. І Мінфін розраховує їх обібрати на 10+ млрд гривень”.

Фактично ми спостерігаємо тотальне підняття податків по всіх фронтах (законопроект №5600), ліквідацію спрощеної системи (ФОПів). З іншого боку, “зелені” ініційовують найбільш антисоціальні законопроекти.

“ВСЕ ДЛЯ ЛЮДЕЙ”

3 червня до Верховної Ради внесено проєкт постанови про ухвалення за основу законопроекту №4597. Зазначеним документом пропонуються зміни в статтю 67 Кодексу законів про працю. Авторами законопроєкту виступила група депутатів від партії “Слуга народу”, в числі яких – глава парламентського комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова.

Зокрема, проєктом № 4597 пропонується заборонити в Україні перенесення вихідних і робочих днів на підприємстві, в установі або організації, крім випадків, встановлених Кодексом.

На засіданні Уряду 9 червня ц.р. було схвалено проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пільг з оплати проїзду та деяких інших пільг. Забезпечення реалізації гарантованих законом пільг по певним соціальним групам і категоріям населення відтепер планується передати на місцевий рівень.

Це означає, що надаватись вони будуть за рішенням органів місцевого самоврядування, які будуть назначати такі пільги у формі грошової компенсації. Відповідно до закону про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст. 20), компенсації та пільги для таких громадян є гарантованими державою. Тому їх передача на розсуд органів місцевої влади і самоврядування, є неприпустимим. 

Профспілки виступили категорично проти законопроектів № 5371 та розроблених Центром громадської експертизи законопроєктів «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо зниження адміністративного тиску на суб’єктів мікро- та малого підприємництва в частині регулювання трудових відносин», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення регулювання порядку здійснення державного нагляду і контролю за додержанням законодавства про працю і зайнятість населення», які звужують трудові права та соціальні гарантії працівників.

ЗЕМЛЯ

Звичайно важливим чинником соціальної політики стало відкриття ринку землі. 

Як зазначають експерти GROWFORD Institute у своїй доповіді «Ринок землі: існуючі загрози для України та необхідні запобіжники», діючу до 2020 р. багатофункціональну систему підтримки сільськогосподарського виробництва і фермерства, Уряд планує замінити програмою здешевлення скупівлі землі великими гравцями з квартальним обсягом фінансування 4,4 млрд грн, залишивши із діючих на сьогодні бюджетних програм тільки програму «надання кредитів фермерським господарствам» у сумі 0,07 млрд грн.

Такі зрушення у структурі бюджетного субсидування сільського господарства, як за цільовим призначенням бюджетних програм, так і за категоріями їхніх фактичних отримувачів, призводитимуть до посилення концентрації земель та монополізації агровиробництва і можуть викликати значні соціальні потрясіння.

Непідготовлене, невиважене швидке відкриття ринку земліможе стати спусковим гачком для вибухового руйнування довіри до існуючої нової влади, та знищення України як суверенної держави, а отже, призвести до національної катастрофи”. 

На сьогодні цьому всьому протистоїть тільки партія “Батьківщини” з ідеєю референдуму по землі.

Як зазначила Юлія Тимошенко під час зустрічі з представниками фермерських господарств Дніпропетровщини, “ані  референдум, ані Конституційний Суд не встигнуть зупинити того, що з 1 липня закон про розпродаж землі вступить в силу. Але їм ще потрібен підготовчий період, а нам – уповільнити ситуацію. Ми з вами провели збори великої ініціативної групи. І вже в п’ятницю, 11 червня, відбудеться засідання ЦВК, на якому буде вирішуватися, чи можна проводити «земельний» референдум.

І якщо рішення буде позитивне, ми обов’язково зберемо з запасом 4 мільйони підписів, і восени організуємо волевиявлення. І якщо народ висловить незгоду з розпродажем землі, як це показують соціологічні дослідження, то влада не зможе втілювати ці закони в життя», – повідомила Юлія Тимошенко.

У цьому контексті варто виокремити кілька позицій. 

По-перше, землю здатні скупити не ті, хто її поважає(дотримується правил користування, дбає про її збереження), хто на ній хоче працювати сам, не фермери та домогосподарства, а спекулянти, новітні бариги, які створили свої статки в часи пограбування народу в 1990-х рр. Це специфічний тип набуття власності з нульовою довірою до законності її походження.

По-друге, саме вони є сьогодні бенефіціарамилюдожерської соціальної політики Уряду Зеленського-ШмигаляУ людей шахрайськими методами експропріюють надлишки капіталів, позбавляють можливості відкладати та накопичувати гроші, щоб купити ту ж землю. При цьому, відкривають можливості для скупки землі транснаціональним корпораціям. 

По-третє, нашим “реформаторам” здається, що відкриття ринку землі забезпечить приток грошей в бюджет та приведе ефективного власника в сільське господарство. Так, в короткій дистанції це може спрацювати. А у стратегічний перспективі, в перспективі покоління – ми втратимо цінний ресурс та спільне надбання народу, яке могло б прокоримитинаступні покоління українців. 

ІДЕАЛЬНИЙ ШТОРМ

За прогнозами Світового банку, характерною рисою економічного відновлення у 2021 році стане його нерівномірність. Допандемійні показники доходу на душу населення до 2022 року відновлять 90% розвинутих країн і лише 30% тих країн, що розвиваються. Як наслідок, пандемія перекреслить усі успіхи бідних країн, раніше досягнуті на шляху до скорочення розриву з багатими державами.

Як би мені не було прикро, але вимушений визнати правоту прогнозу Володимира Стуса про насування ідеального шторму, ознаки якого ми бачимо кожного дня в економічній статистиці. “Бульбашки розігріву світової економіки ось-ось лопнуть і почнеться ланцюгова реакція, що призведе до хвилі банкрутств, яка перевищить 2008 рік, — пише Стус. — Якщо кредитно-грошову політику посилити зараз, то все впаде зараз. А якщо не посилювати, то гіперінфляція буде розганятися далі все більш прискореними темами. Обвал буде ще більше, але потім. Це звужує коридор, з якого немає виходу”.

Гальмування економіки, згортання глобалістських проектів, герметизація режимів на Заході та цензура в соціальних мережах – це ознаки шторму. 

Першим він захопить фінансову сферу та ІТ, потім -промислове виробництво та сільське господарство і, на сам кінець, обвалить соціальну політику, яка й так тримається на “чесному слові” дирижистів. 

Цей ідеальний шторм прийде в Україну на початку 2022 року. 

Вирішувати кризові питання санкціями через “офіс простих і швидких рішень”, яким стала РНБОУ, можна до певного часу. Вже сьогодні деякі члени Радбезу всіляко уникають висловлюватися на засіданнях “під протокол”, бо усвідомлюють, що рано чи пізно доведеться комусь відповідати. Фігуранти санкцій ще не встигли повідбиватися в міжнародних судах. Але це може статися. І тоді всі побачать, що “король голий”. Тоді Зеленському не допоможуть навіть десяток центрів протидії дезінформації та прикормлені “блогери”.

“Ідеальний шторм” все ближче. Що може йому протиставити Банкова? Вутлий човник “уряду Шмигаля”, який давно протікає і більше схожий на бутафорський? На такому човнику, та з таким головним капітаном з банкової ми ризикуємо затонути від першої хвилі…

Віталій КУЛИК, директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства

Предыдущая статьяОлігархи в законі
Следующая статьяДобро пожаловать в музей европейской пропаганды

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь