додому Екологія Цифрові номади і смарт-поселення. Тренди ринку

Цифрові номади і смарт-поселення. Тренди ринку

32

Спостерігаю за народженням близько 7 поселень різних форматів, два з них європейські. Консультую – три з різною інтенсивністю.

Трохи спостережень. В першу чергу їх поява – це відповідь на суспільні зміни і кочове життя. 

Люди прагнуть жити на 3-5 локацій (наприклад місто, гори, море) в кожному місці не довше 3-6 місяців. За межами країни спостерігаю Португалія, Іспанія, Тайланд.

Цифровий Кочівник вік близько 30-37 років, переважно самонайнятий кодер, дизайнер, маркетолог, екомерс, кріптотрейдер, блоггер.

-ads-

Середній дохід номада відносно не високий, близько 1,5-2к$.

Із особливостей:

– Прагнуть не володіти, а наприклад шерити транспорт і житло.

– Є запит на оточення, тобто прагнуть перебувати жити у колі однодумців.

– Тренд на мінімалізм, відмова від накопичення речей. Відповідальне володіння.

– Запит на ментальне здоров’я і екологію.

Тренди ринку житла для номадів:

Ринок таймшеринг локацій зріс втричі лише до 2019 року.

Ковід збільшив тренд на деурбанізацію і запит на заміські коволівінги.

Ринок компактного житла ( tiny house від 11 до 45 квм) подвоїться в найближчі 5 років (оцінка в 5,8 млрд $)

Ринок модульного житла під ключ (prefab house) на одну-дві сім’ї зростає на >20% в рік по всій європі. Ми наздоганяємо.

Тобто ми це все знаємо, але висновки роблять далеко не всі, і швидше кожен свої. Коли говорити про соціально орієнтовані поселення, а не просто котеджі, то: 

Середній бюджет поселення 2-3 млн $

Характерним є:

Поява спільних просторів – опенспейсів зі спільною столовою

  • колівінг+коворкінг, житло з елементами гнучкого шерінгу, часу проживання
  • Смарт-Поселення, як продовження «міста за містом» для повноцінної віддаленої роботи в годині їзди
  • Поява тепличок і городництва, як елементів самозабезпечення, просторів для тиші і медитацій. Прощайте села з шумом дрелей, насосів, техніки.
  • Клубність – відбір лише своїх, свого оточення, своїх цінностей.

Відповідно:

Клубні тематичні шерінгові простори заповнені на 81%, у той час, коли звичайні готельні на 50%.

Єдине, що повертає номадів додому – це самотність. 

Тому у кого є клепка в голові, той намагається створити йому соціально орієнтовані простори. 

І так! світ крутиться тепер навколо них, бо номади витрачають вдвічі більше коштів від звичайного туриста.

Нове суспільство перетікає в світ бульбашкових камерних соціальних просторів і цифрових кочівників. Ринок оцінюється в 787 млрд $ на рік. З тенденцією швидкого росту.

І так у нас країна айтішників, країна кріпти і країна велетенських вимираючих заміських просторів.

Дорослим людям мабуть не варто пояснювати, що екопоселення, це лише умовна назва цієї еволюції. З хорошим досвідом створення спільнот і соціальних комунікацій. Хоча звісно лише адаптивність до нових реалій зможе показати, що зрештою залишиться.

#цифровіномади #кочівники #тренди #екопоселення #спільніпростори #спільноти #таймшерінг #простежиття

Автор: Максим Залевський

Джерело: Facebook

попередня статтяГуманитарные тренды двадцатых годов
наступна статтяХУТОРЯНСТВО…

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я