Домой Социум Скільки часу діти проводять перед екраном

Скільки часу діти проводять перед екраном

188

Канберра. 31 березня 2015 року (BBC Україна, Джейн ВЕЙКФІЛД). За останні 20 років стрімко збільшилась кількість часу, що діти проводять перед екранами різних пристроїв, свідчить нове дослідження.

За даними компанії з дослідження ринку Childwise, діти віком від 5 до 16 років проводять перед екраном у середньому шість з половиною годин на день, порівняно з приблизно трьома годинами, зафіксованими у 1995 році

Найдовше користуються електронікою хлопці-підлітки – у середньому вісім годин.

Найменше – восьмирічні дівчатка, для яких цей показник становить три з половиною години, доповідають дослідники.

Учені враховували сумарний час, витрачений на телебачення, ігрові приставки, користування мобільним телефоном, комп’ютером чи планшетом.

Час змінюється

У звіті під назвою Connected Kids змальована загальна картина дитячих звичок, пов’язаних з використанням електроніки — для цього аналізують дані з 1995 року і до сьогодні.

Щороку для цього звіту (який автори не викладають в інтернет) проводиться опитування близько 2 тисяч дітей віком від 5 до 16 років.

Виявилось, що підлітки-дівчата сьогодні проводять перед екраном у середньому сім з половиною годин, порівняно з трьома з половиною – переважно на телепрограми – у 1995 році.

Молодші діти дещо менше приклеєні до екранів: двадцять років тому діти віком від 5 до 10 років щоденно витрачали на перегляд ТБ близько двох з половиною годин. У їхніх однолітків у 2014 році час перед екраном збільшився до чотирьох з половиною годин.

Нинішні діти нерідко користуються кількома пристроями одночасно – наприклад, відвідують інтернет-сайти на телефоні чи планшеті паралельно з переглядом телепередач. Отже, час користування цими пристроями частково перекривається.

«З 1990-х років відбулася одна ключова зміна: тоді основними джерелами інформації для дітей були телепередачі і журнали, тоді як зараз – різноманітні пристрої, такі як планшети, мобільні телефони та приставки, які відповідно забирають набагато більше часу», – каже керівник дослідження Меттью Невард.

Навіть «телевізійні» звички у дітей сильно змінилися: більшість з них тепер дивиться передачі на сайтах телеканалів чи на YouTube, а не по традиційному телевізорові, повідомляє дослідження.

YouTube є найпопулярнішим сервісом, де телеконтент можна переглядати на вимогу. Від 2013 року більш ніж половина респондентів дивиться телепрограми та відео на цьому ресурсі.

Також в останні роки зросла популярність платних сервісів, що надають контент на вимогу, таких як Netflix. Очікується, що вона й надалі зростатиме.

Це не дуже втішні новини для ефірних каналів – дитяча аудиторія BBC One (від 7 до 16 років) зменшилась з понад 80% у 1995 році до трохи більше ніж 40% у 2014 році. Схожі тенденції спостерігаються і з аудиторією ITV.

Перехід до цифрового телебачення, а також розвиток спеціалізованих дитячих каналів, призвели до того, що діти стали менше дивитися основні канали. Тепер вони віддають перевагу спеціалізованим каналам, таким як CBBC, CITV, Nickelodeon i Disney.

Потреба бути онлайн

У дослідженні також розглядається те, яким чином інтернет вплинув на сприйняття дітьми інформації.

«Інтернет є незамінною частиною їхнього життя і скарбницею найрізноманітніших даних», – каже пан Невард.

Інтернет дав дітям більше можливостей для розвитку своїх інтересів і зменшив їхню залежність від типу контенту, який пропонує телебачення чи журнали.

«Тепер вони можуть знайти те, що їм до душі», – пояснює пан Невард.

Згідно з дослідженням, можливість скористатися інтернетом у будь-який момент «є базовою потребою теперішньої молоді».

«Нинішні діти не пам’ятають життя до інтернету», – додає дослідник.

Від доступу до інтернету залежить те, як діти спілкуються з своїми родинами і «наскільки охоче вони беруть участь у сімейних святах чи подорожах», повідомляє дослідження.

Важливість іміджу

У проекті Childwise також відстежується, які вебсайти найбільш популярні серед молоді.

YouTube не виходить з трійки лідерів з 2007 року. Тоді як популярність Facebook в останні роки зменшилась, і діти кинулись до новіших сервісів, наприклад, Snapchat.

Згідно з дослідженням, їм подобається приватність у WhatsApp чи Snapchat. Користування такими сервісами також позначається на характері їхнього спілкування.

«Тут створюється своєрідний культ іміджу, коли за допомогою фотографій користувачі намагаються вигідно представити свій настрій чи заняття», – стверджується у звіті.

Серед небагатьох сайтів, що утримують популярність протягом 10 років, є також Google.

Натільна електроніка

Автори звіту намагаються трохи зазирнути в майбутнє і передбачають, що в наступні десять років молоде покоління вже не уявлятиме світу без інтернету.

Увійде у норму «інтернет речей» – комунікація і обмін даними між побутовою технікою та іншими приладами.

«Пристрої, якими не можна керувати через смартфон чи якийсь пульт в інтернеті, вважатимуться застарілими чи принаймні дедалі рідкіснішими», – такий висновок роблять дослідники.

Вони також вважають, що більшість дітей скоро матиме той чи інший «натільний» пристрій – «розумний годинник», «розумні окуляри» чи «шолом віртуальної реальності».

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь