Домой Социум Віталій МАНЬКО: Кому потрібна концепція суспільного телебачення майбутнього?

Віталій МАНЬКО: Кому потрібна концепція суспільного телебачення майбутнього?

261

33579_1Перед тим, як сісти за конструювання візії громадського інтернет-ТБ (а у декого вона вже давно сформульвана), варто відповісти на 10 запитань.

1. Для чого робити телеканал? Робити, щоби що?

2. Хто і чому буде робити телеканал? Мотивація ініціаторів та учасників проекту, журналістів. Засади участі у проекті.

3. На кого розраховано ТБ? Цільова аудиторія.

-ads-

4. Що унікального дасть телеканал глядачеві та учасникам проекту.

5. Яка користь (вигоди) від телеканалу для суспільства?

6. Хто буде фінансувати телеканал? На яких засадах?

7. Хто і за яким принципом визначить інформаційну політику, у тому числі теми і гостей ефіру?

8. Як визначатимусться критерії актуальності інформаційного продукту, який виробляє ТВ?

9. Який механізм інтерактиву пропонує телеканал аудиторії?

10. Звідки і ким буде вестися трансляція, через які канали вона попаде глядачеві?

У 2011-му я відповів на всі ці запитання і оформив відповіді у концепцію. А пізніше піднімав деякі з них у публічних діалогах з тодішнім керівництвом ТВі, у тому числі, в клубі Портнікова та на публічній лекції, яку проводив Микола Княжицький. Щоби дати телеканалу нові ідеї для розвитку. Свідками діалогів були і деякі їхні журналісти. Нажаль чи на щастя, нічого, окрім дратівливої байдужості від них я не побачив. Правда ж, пане Миколо? Мої питання (п.6, п7, п.8 і п.9) звучали у різний час не випадково. А діалогу не вийшло. Бо у глядачеві журналісти ТВі очевидно бачили троля, який зазіхає на їхню яскраву ауру. Але я щиро сподівався на зацікавленість, бо вважав ТВі авангардом журналістики до певного моменту. Чому так? Хіба вони не мали відповідей на ці запитання, або мали та тримали їх у кишені, суто для себе, аби використати для формування персональних брендів? Кризу ТВі було видно задовго до її появи, бо це була не фінансова, а криза – світоглядна. Яка цілеспрямовано вела канал до розпаду. А інакше і не могло бути, адже не буває випадковостей. На ТВі не було підарасів та дартаньянів. Там зібралися яскраві особистості і влаштували конкуренцію амбіцій, ярмарок марнославства. Який вибухнув внаслідок конкуренції, змагання за лідерство.

 «Це моє болото і я в ньому буду квакати» – ось вся квінтесенція критеріїв відбору матеріалів на вчорашньому ТВі. Саме так Найєм та інші працювали, працюють і будуть працювати. Стимулюючи власне его.

Між тим, створюючи власний телеканал, варто пам’ятати – проблеми сучасного телебачення не можуть бути розв’язані на тому ж рівні свідомості, на якому створювалися. Не вірите? Запитайте у Енштейна. Якщо хочете остаточно розвалити телеіндустрію, запросіть до співпраці професіоналів — іменитих журналістів. У них великий досвід!

Віталій Манько

ЖЖ автора: v_manko

Предыдущая статьяЮрий РОМАНЕКО: Украинец в Китае. Вертикали и горизонтали китайского порядка
Следующая статьяАнатолий ЛАЗАРЕНКО: Глобальная финансовая элита решила «добить» офшоры. Корпоративная социальная ответственность быстро станет модной и в Украине.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь