додому ПОЛІТИКА НОВИНИ ЗІ США. СУБОТА, 2 БЕРЕЗНЯ 2024 РОКУ

НОВИНИ ЗІ США. СУБОТА, 2 БЕРЕЗНЯ 2024 РОКУ

119

Сьогодні у випуску:

– З’явився обережний оптимізм щодо розгляду в Палаті Представників законопроєкту про національну безпеку, що виділяє допомогу Україні, Ізраїлю і Тайваню.

– Про що говорять екзит-поли учасників республіканських праймеріз. Це набагато цікавіше за абстрактні опитування.

* Чи може бути розглянутий у Палаті Представників і, якщо може, то, коли, законопроєкт про національну безпеку, що виділяє допомогу Україні, Ізраїлю і Тайваню?

В останні два-три дні проявилися три фактори, які дають змогу ставитися до ситуації із законопроектом зі стриманим оптимізмом на відміну від ситуації буквально кілька днів тому, коли відповіді на поставлене запитання просто не було. Що ж сталося?

– Спікер Палати Представників Джонсон, який ще у вівторок говорив, що законопроєкт не може бути розглянутий, доки не буде розв’язано “катастрофу” на південному кордоні США, несподівано заявив, що законопроєкт “про допомогу нашим союзникам” може бути розглянутий після того, як буде розв’язано проблему з бюджетом США в Конгресі, щоб уникнути шатдауну. Проблема бюджету в Конгресі має почати вирішуватися наступного тижня. У четвер Конгрес ухвалив черговий тимчасовий бюджет, частина статей якого діє до 8 березня, інша частина – до 22 березня. Білий Дім пішов на поступку спікеру Джонсону, погодившись відмовитися від ухвалення постійного всеосяжного бюджету, а натомість ухвалити серію вужчих бюджетних законів, кожен з яких спрямований на фінансування певних статей витрат федерального уряду. Як постійно заявляє спікер Джонсон, законопроєкт про повноцінний бюджет на кілька тисяч сторінок ніхто не читатиме, а вужчі та менш об’ємні бюджетні законопроєкти можуть бути ретельно вивірені, щоб виключити непотрібні витрати. Це, як вважає Джонсон, забезпечить “бюджетну відповідальність”, турбота про яку є одним із республіканських гасел. Джонсон збирається наступного тижня поставити на голосування в Палаті Представників 6 таких законопроєктів для того, щоб Палата і потім Сенат ухвалили їх до 8 березня. Після чого наступна серія бюджетних законопроєктів має бути ухвалена до 22 березня. Тобто спікер своєю останньою заявою не тільки не відкидає законопроєкт про національну безпеку, як він робив раніше, але навіть фактично намічає строки, коли законопроєкт може бути розглянутий.

– Другий фактор – це тиск, який чиниться на спікера Джонсона тим, що відбувається збір підписів під discharge petition, що дає змогу розглянути законопроєкт в обхід спікера, якщо буде зібрано 218 підписів. Вважалося, що зібрати їх буде непросто, оскільки частина лівих демократів, які виступають проти безумовної допомоги Ізраїлю, не захочуть підписувати петицію, і демократам, які ініціювали її підписання, знадобляться підписи кількох десятків республіканців, які підписувати петицію бояться, побоюючись гніву Трампа. Однак, як з’ясували буквально останніми днями кореспонденти “Нью-Йорк Таймс”, які розмовляли з лідером демократів у Палаті Представників Гакімом Джеффрісом і з багатьма демократичними депутатами, переважна більшість навіть тих лівих демократів, які виступають проти безумовної допомоги Ізраїлю, готові підписати петицію, щоб законопроєкт було розглянуто. Як самі ліві демократи кажуть, вони можуть проголосувати проти законопроєкту (саме через допомогу Ізраїлю), але готові підписати петицію, щоб законопроєкт розглянули й ухвалили двопартійною ситуативною більшістю. Про це сказала кореспонденту Нью-Йорк Таймс одна з найлівіших з лівих демократів Александрія Окасіо Кортез. У цій ситуації демократам можуть знадобитися для того, щоб зібрати 218 підписів під петицією підписи лише кількох республіканців. У Палаті 213 демократів і 219 республіканців. Чому збір підписів чинить тиск на спікера Джонсона? Тому, що, якщо буде зібрано 218 підписів, законопроєкт буде розглянуто в обхід спікера і немає сумнівів у тому, що його ухвалять.  Це було б для Джонсона дуже жорстокою політичною поразкою, яка продемонструвала б його нездатність керувати і Палатою загалом, і своєю фракцією.

– Третій фактор – це заява лідера демократичної фракції в Палаті Хакіма Джеффріса в інтерв’ю Нью-Йорк Таймс. Спікер Джонсон побоюється, що якщо він поставить законопроєкт на голосування, то ультраправі в його фракції здійснять свою погрозу зняти його з посади. Одна з лідерів ультраправих Марджорі Тейлор-Грін заявила, що внесе резолюцію про відсторонення Джонсона, якщо той поставить на голосування законопроект про допомогу Україні. Так ось, Хакім Джеффріс сказав, що, якщо це станеться, достатня частина демократів надасть Джонсону підтримку, щоб його не усунули з посади. У такому разі Джонсон може не побоюватися за своє власне становище.

Тому й з’явився обережний оптимізм. Якщо бюджетні законопроєкти буде ухвалено до 22 березня, і спікер Джонсон не винайде нову причину, щоб не розглядати законопроєкт, то тоді він повинен буде винести його на розгляд після 22 березня. З іншого боку, якщо збір підписів під петицією триватиме, і їх буде зібрано, то 14 березня, через 30 днів після того, як законопроєкт надійшов до Палати Представників, але не розглядається, петиція може бути пред’явлена “для виконання”.  Згідно з регламентом, у цьому разі через 7 сесійних днів відповідний законопроєкт має бути примусово включений до порядку денного Палати і максимум протягом ще двох сесійних днів поставлений на голосування. І тоді ми приходимо приблизно до тієї ж дати – 22 березня.

Тобто, розгляд законопроєкту в Палаті Представників став набагато ймовірнішим, ніж був ще кілька днів тому. І найімовірніше, що він може бути розглянутий протягом останнього тижня березня.

Потрібно продовжувати тиск і на рядових депутатів, і на спікера Джонсона. Листи і дзвінки їм усім – це теж дуже серйозний і важливий фактор. Про це ще раз – наприкінці огляду.

* Про вибори та популярність кандидатів. Опитування про те, хто виграє вибори в листопаді, що проводяться зараз, абсолютно не цікаві. Вибори будуть через вісім місяців. Інтерес становитимуть опитування у свінг-штатах, починаючи з липня-серпня, не раніше. Опитування, що проводяться сьогодні, позбавлені будь-якого сенсу, оскільки до голосування ще дуже далеко.

А ось екзит-поли у штатах, де відбуваються праймеріз, становлять великий інтерес, оскільки їх проводять серед великої кількості людей, які щойно реально проголосували. 

Давайте звернемося до даних екзит-полів, що проводилися під час республіканських праймеріз у Південній Кароліні минулої суботи. Екзит-поли проводили багато газет і телеканалів, але найдокладніший екзит-пол із безліччю запитань, які ставили, провів газеті Вашингтон Пост.

Як і в Нью-Гемпширі, праймеріз у Південній Кароліні були відкритими, у них могли взяти участь не тільки республіканці, а й незалежні виборці і навіть демократи, якщо вони не голосували на праймеріз своєї партії.

І, як і в Нью-Гемпширі, з’ясувалося, що у Трампа серйозні проблеми з підтримкою серед незалежних виборців. Тільки 37% незалежних голосували за Трампа (загалом незалежні становили 22% з тих, хто голосував у Південній Кароліні). Якщо повернутися до результатів у Нью-Гемпширі, то там за Трампа голосували 30% незалежних. Нью-Гемпшир – ліберальний штат. Південна Кароліна – дуже республіканський, “червоний”, традиційно консервативний штат. Але при цьому підтримка Трампа серед незалежних виборців виявилася дуже низькою і там. З 30-37% підтримки серед незалежних виграти вибори вкрай проблематично.

І тому потрібно уважно стежити за праймеріз у тих штатах, де вони також відкриті, тобто, де в них можуть брати участь незалежні виборці. Саме вони вирішують результат виборів.

Згідно з тими ж екзит-полами 59% республіканців, які проголосували за Ніккі Гейлі, сказали, що не голосуватимуть за Трампа на виборах у листопаді, якщо він буде кандидатом у президенти. Так, Ніккі Гейлі набрала менше 40% голосів. Але за неї голосували 30% зареєстрованих республіканців. Якщо 59% з них не голосуватимуть за Трампа в листопаді, то Трамп втратить майже 18% голосів членів своєї власної партії. Так, інші 82% можуть продовжувати навіть обожнювати його, але втрата 18% голосів у власній партії, це дуже багато.

36% виборців, які брали участь у республіканських праймеріз, сказали, що якщо Трамп буде визнаний судом винним у скоєнні кримінального злочину, вони вважатимуть, що Трамп не може бути президентом. До речі, такої думки дотримуються і 12% тих, хто голосував за Трампа.

Нагадаю, що 25 березня в Нью-Йорку розпочнеться суд над обвинуваченим Трампом у кримінальній справі про фальсифікацію фінансових і податкових документів.

Робіть висновки самі.

Ще цікаві цифри з того ж екзит-полу. 

● 72% виборців, які брали участь у праймеріз, з освітою, не вищою за шкільну (а загалом у США таких людей 60%) голосували за Трампа. Але за нього голосували тільки 45% виборців з освітою, вищою за шкільну.

● 72% виборців із річним доходом сім’ї, нижчим за $50,000, голосували за Трампа (ця категорія становила 22% від числа всіх учасників республіканських праймеріз).

● Трампа підтримали 61% учасників праймеріз із сімейним доходом від $50,000 до $100,000 (ці виборці становили 38% від усіх учасників праймеріз).

● За Трампа голосували 50% з тих, у кого сімейний річний дохід перевищує $100 тисяч (вони склали 40% учасників праймеріз).

● За Трампа голосували 71% білих євангельських християн (склали 61% учасників праймеріз), але тільки 44% представників інших християнських і нехристиянських конфесій (склали 39% учасників праймеріз).

● За Трампа голосували 62% тих, кого найбільше хвилює економіка (33% учасників праймеріз), 80% тих, кого хвилює імміграція в країну (36% учасників праймеріз), 41% тих, кого хвилює проблема абортів (10% учасників праймеріз), 26% тих, кого хвилює зовнішня політика (13% учасників праймеріз).

● З останніх даних, до речі, видно, що найбільше хвилює учасників республіканських праймеріз. Лише 13% з них вважають зовнішню політику важливою. Але лише 12% із тих, хто вважає її важливою, голосували за Трампа. Як бачимо, фактична заборона імміграції в країну, яку обіцяє Трамп, хвилює більш ніж третину учасників республіканських праймеріз найбільше.

● До речі, 77% тих, хто голосував за Трампа, підтримують повну заборону абортів по всій країні на федеральному рівні, а 74% виступають за примусове вислання з країни всіх іммігрантів, що перейшли кордон без належних документів у невстановлених місцях (до речі, таких іммігрантів у США приблизно 20 мільйонів, більшість із них працюють).

● 87% тих, хто голосував за Трампа, вірять, що 2020 року в нього “вкрали” перемогу на виборах, і Байден не був законно обраний президентом. 

● 86% із тих, хто голосував за Трампа, також сказали, що вірять, що Трамп бореться за таких людей, як вони (ну так, гасло Трампа, звернене до цих людей, “я – ваша відплата”).

* І ось що дуже важливо.

Хочу знову звернутися до всіх громадян США. Пишіть і телефонуйте своїм депутатам у Палаті Представників, особливо якщо вони республіканці. Вимагайте негайного розгляду та ухвалення в Палаті Представників законопроєкту H.R. 815 National Security Act, який ухвалив Сенат. Кажіть, що це життєво необхідно для забезпечення безпеки США. Кажіть, що неухвалення цього законопроєкту – це зрада України і водночас зрада США, що це капітуляція Сполучених Штатів перед тираном Путіним. Говоріть, що в разі неухвалення цього законопроєкту робитимете все можливе, щоб ваш представник не був переобраний до Палати Представників, як зрадник національних інтересів США. Телефон офісу спікера Майка Джонсона +1-202-225-2777.

Телефонуйте йому, залишайте повідомлення. Це справді дуже важливо. Якщо будете телефонувати, майте на увазі, що комп’ютер спочатку каже, що абонента за таким номером немає, але потім пропонує залишити повідомлення на автовідповідачі для спікера Джонсона. Обов’язково залишайте повідомлення. Потрібно, щоб дзвінків було дуже багато – тисячі, десятки, сотні тисяч, краще – ще більше. Телефонуйте. Він має знати, чого хочемо ми, “We, the People”.

Ігор Айзенберг (США)

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я