додому ПОЛІТИКА МОНІТОРИНГ ПЕРЕДАЧІ БОЄПРИПАСІВ З КНДР В РОСІЮ

МОНІТОРИНГ ПЕРЕДАЧІ БОЄПРИПАСІВ З КНДР В РОСІЮ

147

Інтерактивна карта маршрутів північнокорейських боєприпасів до Росії. Масштабуйте для перегляду зображень і тексту. Для повного перегляду карти натисніть тут.

ОСНОВНІ ВИСНОВКИ

– Постачання боєприпасів стало критично важливим у війні в Україні. CSIS вивчив сотні комерційно доступних супутникових знімків з серпня 2023 року, які свідчать про безперервну передачу великої кількості боєприпасів між Північною Кореєю та Росією. 

– Зокрема, ми виявили, що рух суден між Наджином у Північній Кореї та Дунаєм і портом Східний у Росії триває, а також деякі зміни в активності суден між цими пунктами з кінця грудня 2023 року. За повідомленнями, ці рейси сприяли перевезенню понад 2,5 мільйона артилерійських снарядів та інших боєприпасів. 

– Ми виявили, що з серпня 2023 року відбулося щонайменше 25 різних візитів до Наджина для завантаження боєприпасів з Північної Кореї для доставки в Росію. Крім того, щонайменше 19 “темних суден” – суден з вимкненими передавачами АІС, щоб уникнути зовнішнього виявлення – відвідали порт Східний в Росії для розвантаження і завантаження контейнерів з порту. 

– Також відбувається активне розширення інфраструктури на Тихорецькому арсеналі, Моздокському арсеналі та Єгорлицькому аеродромі, який був переобладнаний на склад боєприпасів для зберігання боєприпасів ближче до лінії фронту.

– Хоча денуклеаризація КНДР залишається метою американської політики, зупинка поставок північнокорейських боєприпасів має стати найближчим пріоритетом з огляду на їхні наслідки для війни в Європі та безпеки в Індо-Тихоокеанському регіоні. 

– У цих зусиллях слід розглядати всі інструменти, включно з перехопленням на кшталт ІСР (хоча маршрути, які використовує Росія, ускладнюють це завдання). Хоча санкції залишаються інструментом вибору (включно з вторинними санкціями), слід також розглянути стимули для використання вродженої параної КНДР щодо надмірної залежності від будь-якої однієї сторони в питаннях життєзабезпечення.  

Війна в Україні “стала битвою боєприпасів”, як заявив минулого місяця Генеральний секретар НАТО Єнс Столтенберг, коли НАТО підписав угоду про постачання боєприпасів для поповнення виснажених запасів України (1) Росія, з іншого боку, звернулася до Північної Кореї та Ірану. 

Передача північнокорейських боєприпасів до Росії розпочалася минулого року, що підтвердив Білий дім 13 жовтня 2023 року. Минулого місяця Білий дім також заявив, що серія ракет північнокорейського виробництва була випущена в Україну з Росії, а міністр оборони Південної Кореї оцінив, що з серпня 2023 року до Росії було поставлено понад 2,5 мільйона північнокорейських артилерійських снарядів (2). Білий дім також підрахував, що з вересня до кінця лютого Північна Корея відправила “понад 10 000 контейнерів з боєприпасами або матеріалами, пов’язаними з боєприпасами” (3). Генеральний прокурор України також звинуватив Росію у запуску щонайменше 24 північнокорейських ракет серії КН-23/24 протягом останніх тижнів (4). У свою чергу, Північну Корею підозрюють у прагненні отримати низку російських військових технологій (5).

Аналіз сотень комерційно доступних супутникових знімків, зроблених у серпні, разом з іншою інформацією з відкритих джерел, свідчить про те, що між Північною Кореєю і Росією продовжується передача великої кількості боєприпасів. Зокрема, продовжують спостерігатися темні переміщення суден між Наджін (Расон/Раджін) у Північній Кореї та Дунай (Дунай) і портом Східний у Росії, а також деякі зміни в активності суден між цими місцями з кінця грудня 2023 року.

Крім того, спостерігається активний розвиток і розширення існуючої інфраструктури в Росії для зберігання боєприпасів ближче до лінії фронту: Тихорецька база зберігання боєприпасів, Моздокська база зберігання боєприпасів і Єгорлицький аеродром, який був переобладнаний у сховище боєприпасів.

Нарешті, було проведено аналіз супутникових знімків північнокорейсько-російського залізничного переходу Туманган-Хасан і міжнародного аеропорту Владивостока з метою вивчення потенційного використання цих об’єктів у поточних або майбутніх операціях з перекидання військ.

РУХ СУДЕН МІЖ ПІВНІЧНОЮ КОРЕЄЮ ТА РОСІЄЮ: НАДЖИН, ДУНАЙ І ПОРТ СХІДНИЙ

Часткова карта маршрутів північнокорейських боєприпасів до Росії. Для перегляду повної та інтерактивної карти натисніть тут.

Як підтвердив Білий дім, північнокорейський порт Наджін використовувався для доставки боєприпасів до Росії. Поточний моніторинг показав постійні зміни в кількості та розташуванні морських контейнерів, присутніх у порту. З кінця серпня 2023 року до початку лютого 2024 року зі 109 дат, коли були зроблені безхмарні комерційні знімки достатньої роздільної здатності, 49 дат, коли в Наджині спостерігалося судно, яке, ймовірно, перевозило вантажі між двома країнами, були зафіксовані. Подальший аналіз цих знімків дозволяє припустити, що було щонайменше 25 різних візитів до Наджина для завантаження боєприпасів з Північної Кореї для доставки в Росію. Нещодавні знімки від 12 лютого 2024 року показують, що судна продовжують відвідувати Наджин.

Два контейнеровози, ідентифіковані Королівським інститутом об’єднаних служб у жовтні 2023 року як такі, що брали участь у цих перевезеннях, ANGARA (IMO 9179842) і MARIA (IMO 8517839), продовжували спостерігатися в Наджині протягом досліджуваного періоду (6). Один з таких прикладів – 8 січня 2024 року, коли судно, яке за розмірами і зовнішніми характеристиками збігалося з ANGARA, було помічене під час завантаження контейнерів у порту. На користь ідентифікації свідчить і те, що під час зйомки судна ANGARA передавач AIS (автоматична ідентифікаційна система) був вимкнений.

Вид на ймовірну ANGARA в Наджині, Північна Корея, 8 січня 2024 року. (Copyright © 2024 by Planet) 

Білий дім визначив російський військовий порт у Дунаї як пункт призначення суден, що прямують з Наджина. Аналіз 111 безхмарних комерційних знімків з серпня 2023 року до початку лютого 2024 року показав 54 дати, коли в Дунаї спостерігалися судна, які, ймовірно, перевозили товари між Північною Кореєю і Росією. Судна перебувають у порту по кілька днів поспіль, і було зафіксовано щонайменше десять різних візитів до цього місця.

Примітно, що, незважаючи на постійну і майже щоденну доступність знімків, активність суден у цьому місці не спостерігалася з кінця грудня 2023 року до початку лютого 2024 року. Причина припинення спостережуваної активності наразі незрозуміла. Можливо, судна продовжують відвідувати порт, але уникають часу, коли знімається зображення. Однак це менш імовірно, оскільки судна, які раніше відвідували порт, залишалися в ньому по кілька днів поспіль, що ускладнює уникнення майже щоденного охоплення знімками. Крім того, порт може більше не використовуватися через несприятливі погодні умови, посилення уваги до цього місця після того, як Білий дім визначив порт як такий, що бере участь у передачі, або загальне сповільнення темпів передачі через неминучі припливи і відпливи під час такої широкомасштабної операції.

“ТЕМНА” АКТИВНІСТЬ СУДЕН У ПОРТУ СХІДНИЙ

Оскільки продовжують спостерігати судна, що завантажують і розвантажують контейнери в Наджині, виникає питання, куди ці судна прямують, якщо не в Дунай. Одним з можливих місць є порт Східний, де в жовтні минулого року NK News ідентифікували судно, схоже, ANGARA (IMO: 9179842) (7).

Порт Східний – комерційний порт, розташований приблизно за 60 кілометрів на схід від Дунаю, на півдні Приморського краю в Находкінській бухті (8). Дані АІС та аналіз комерційних знімків показали, що з середини жовтня 2023 року до початку лютого 2024 року щонайменше 19 “темних суден” – суден з вимкненими передавачами АІС – відвідали порт Східний і під час свого перебування в порту як розвантажували, так і завантажували контейнери. Вимкнення передачі АІС, особливо в такому жвавому комерційному порту, як порт “Східний”, свідчить про навмисне намагання уникнути зовнішнього виявлення своєї діяльності.

Щонайменше у п’яти з 19 випадків появи темних суден у порту “Східний” було помічено судно, яке за зовнішніми характеристиками схоже на “МАРІЮ” – судно, яке бачили під час перевезення боєприпасів між Наджином і Дунаєм у жовтні 2023 року (9). Ймовірну “МАРІЮ” можна побачити у порту “Східний” на знімку Planet, зробленому 25 грудня 2023 року. Хоча дані АІС не дозволяють відстежити історію попередніх рейсів судна, судно з такими ж зовнішніми характеристиками було помічено в Наджині лише чотири дні тому, 21 грудня 2023 року, що дозволяє припустити, що саме в цей час судно здійснило рейс між Наджином і портом Східний. Попередні повідомлення з відкритих джерел вказують на те, що MARIA подорожувала між Наджіном і Дунаєм. Цей дуже ймовірний рейс наприкінці грудня вказує на те, що “МАРІЯ” також бере участь у перевезенні вантажів між Наджином і портом Східний.

Вид на ймовірну “МАРІЮ” в Наджині, Північна Корея, 21 грудня 2024 року, перед тим, як вона вирушить у рейс до порту Східний, Росія. (Copyright © 2024 by Planet)

Вид на ймовірну “МАРІЮ” в порту Східний, Росія, 25 грудня 2024 року, через чотири дні після того, як вона була помічена в Наджині, Північна Корея. Судно не мало ввімкненої передачі АІС під час рейсу і перебування в порту

MARIA – не єдине судно, яке було помічено в пересуванні між двома країнами. Судно, яке за зовнішніми характеристиками і розмірами відповідає судну MAIA 1 (IMO 9358010), яке раніше було ідентифіковане британською розвідкою як таке, що бере участь в операціях з передачі, нещодавно було помічено під час рейсів між Наджином і портом Східний (10). Прикладом такого рейсу може слугувати випадок, коли судно було помічене в Наджині 1 лютого 2024 року, а потім у порту Східний – з вимкненою передачею АІС – через чотири дні, 5 лютого 2024 року.

Вид на ймовірний MAIA-1 в Наджині, Північна Корея, 1 лютого 2024 року, перед тим, як вирушити в рейс до порту Східний, Росія. (Copyright © 2024 by Planet) 

Вид на ймовірний MAIA-1 у порту Східний, Росія, 5 лютого 2024 року, через чотири дні після того, як він був помічений у Наджині, Північна Корея. Судно не мало ввімкненої передачі АІС під час рейсу і перебування в порту. (Copyright © 2024 by Planet) 

На додаток до двох наведених вище прикладів, існує щонайменше три різних судна з відмінними зовнішніми характеристиками, які були помічені в порту Східний з вимкненими передавачами АІС. Важливо зазначити, що на знімках, зроблених з різницею в кілька годин, ці темні судна видно як під час розвантаження, так і під час завантаження контейнерів у порту.

ТРАНСПОРТУВАННЯ ТА ЗБЕРІГАННЯ БОЄПРИПАСІВ У РОСІЇ

Часткова карта маршрутів північнокорейських боєприпасів до Росії. Для перегляду повної та інтерактивної карти натисніть тут.

Після доставки до Росії північнокорейські боєприпаси переміщуються на захід, найімовірніше залізницею, і розподіляються щонайменше в трьох різних місцях: Тихорецьк, Моздок і Єгорликська. Ці стратегічні сховища, розташовані щонайменше за 400 кілометрів від кордону з Україною, безсумнівно, підтримують оперативні сховища боєприпасів, розташовані ближче до українського фронту. Вони, в свою чергу, підтримують сховища тактичних боєприпасів, розташовані ще ближче до лінії фронту. Цей процес відповідає російській військовій доктрині “проштовхування”, а не “витягування” поставок вперед. Минулого місяця Білий дім звинуватив Росію в тому, що вона почала використовувати північнокорейські боєприпаси на полі бою в Україні (11).

ТИХОРЕЦЬКА БАЗА ЗБЕРІГАННЯ БОЄПРИПАСІВ

Тихорецька база зберігання боєприпасів була підтверджена Білим домом як місце зберігання північнокорейських боєприпасів 13 жовтня 2023 року. Починаючи з осені 2023 року, на цьому об’єкті спостерігається різке зростання активності. До 2023 року Тихорецька база зберігання боєприпасів, яку іноді називають 719-ю базою артилерійських боєприпасів, розташована на півдні Росії, займалася переважно зберіганням і обслуговуванням артилерійських боєприпасів, артилерійських систем і супутнього обладнання. Об’єкт захищений багатошаровим парканом зі сторожовими вежами, займає площу приблизно 2,6 км2 і обслуговується залізничною гілкою від невеликого залізничного об’єкту в Тихонькому, що за 3 км на північ. Незрозуміло, який зв’язок існує між Тихорецьким сховищем боєприпасів і Тихорецькою авіабазою, розташованою приблизно за 5 км на схід, якщо такий зв’язок взагалі існує.

Супутниковий знімок, зроблений 16 серпня 2023 року, показує, що об’єкт складався з двох функціональних зон – штаб-квартири і сховища. Зона штабу складалася зі штабу, адміністративних і технічних будівель, пункту технічного обслуговування і ремонту автотранспорту/обладнання, невеликого вузла зв’язку, відкритого захищеного сховища і невеликих резервуарів. Склад складався приблизно з чотирьох проїзних земляних сховищ, 27 захищених складських приміщень, деякі з яких були обладнані будівлями, двох невеликих водойм, двох відкритих стоянок для автотранспорту/техніки з твердим покриттям і залізничної гілки, на якій здійснюється завантаження/розвантаження боєприпасів, артилерійських систем та обладнання.

На знімку від 16 серпня 2023 року видно приблизно 27 вагонів різних типів, а також невелику кількість контейнерів для зберігання/відправлення і причепів, розташованих уздовж залізничної гілки і головної під’їзної дороги. Це свідчить про відносно типовий для війни в Україні рівень активності. Невелика кількість цивільних транспортних засобів була присутня на в’їзді та під’їзній дорозі до об’єкту. Найбільш помітними на зображенні були нещодавно розпочаті земляні роботи, щонайменше в 14 місцях, які згодом стануть майданчиками для зберігання транспортних контейнерів/причепів.

Тихорецька база зберігання боєприпасів, Росія, 16 серпня 2023 року. На цьому об’єкті, який іноді називають 719-ю базою артилерійських боєприпасів, розпочались земляні роботи для того, що згодом стане укриттям для зберігання північнокорейських боєприпасів у транспортних контейнерах/рейкових шляхах. (Copyright © 2024 by Maxar Technologies)

Чотири місяці потому, 20 грудня 2023 року, знімки показують, що кількість нещодавно збудованих укриттів для зберігання транспортних контейнерів/трейлових сховищ різко зросла – їх налічується приблизно 280 (12). З них приблизно 50% були зайняті. З огляду на розташування і розподіл цих нових сховищ, цілком імовірно, що різні групи представляють різні класи боєприпасів, боєприпаси для різних польових підрозділів або комбінацію того й іншого.

Кількість вагонів різних типів потроїлася до приблизно 90. Це супроводжувалося різким збільшенням кількості транспортних контейнерів/причепів і обладнання, розкиданих уздовж залізничної гілки і головної під’їзної дороги. Крім того, різко зросла кількість цивільних транспортних засобів, у тому числі вантажівок, на в’їзді та під’їзній дорозі до об’єкту.

Тихорецька база зберігання боєприпасів, Росія. Станом на 20 грудня 2023 року об’єкт налічував близько 280 сховищ, половина з яких була зайнята контейнерами, а також різко збільшилася кількість обладнання та вагонів. (Copyright © 2024 by Maxar Technologies)

На останньому супутниковому знімку, зробленому 10 лютого 2024 року, видно, що кількість вагонів дещо зменшилася – приблизно до 80, при цьому зайнято приблизно 35% нових обвалувань, а також продовжується рух транспортних контейнерів, причепів і обладнання по всьому об’єкту. Нарешті, на в’їзді та під’їзній дорозі до об’єкту продовжує перебувати велика кількість цивільних транспортних засобів, зокрема, вантажівок. Уся спостережувана активність свідчить про те, що Тихорецьк залишається стратегічно важливим об’єктом зберігання боєприпасів для півдня Росії і триваючої війни в Україні.

Тихорецька база зберігання боєприпасів, Росія, 10 лютого 2024 року. (Copyright © 2024 by Planet)

МОЗДОКСЬКЕ СХОВИЩЕ БОЄПРИПАСІВ

Моздокське сховище боєприпасів, яке, як повідомляється, є 68-м арсеналом, – це велике добре обладнане сховище боєприпасів, розташоване на півдні Росії. Починаючи з жовтня 2023 року, на цьому об’єкті спостерігається різке зростання активності. До 2023 року він займався переважно зберіганням і обслуговуванням артилерійських і ракетних боєприпасів, артилерійських і ракетних систем і пов’язаного з ними обладнання. Об’єкт захищений багатошаровим парканом зі сторожовими вежами, займає площу приблизно 4,3 км2 і обслуговується залізничною гілкою від невеликого залізничного об’єкта, розташованого приблизно за 1,5 км на північний схід. Малоймовірно, що існує тісний зв’язок між сховищем боєприпасів у Моздоку і авіабазою “Моздок”, розташованою приблизно за 7,5 км на північний схід, оскільки авіабаза має власне сховище боєприпасів.

Супутникові знімки показують, що Моздокське сховище боєприпасів складається з двох функціональних зон – штабу і забезпечення та сховища. Зона штабу і забезпечення складається зі штабу, адміністративних і допоміжних будівель, пункту технічного обслуговування і ремонту автотранспорту/обладнання, кількох сховищ автотранспорту і артилерійських систем, відкритого захищеного сховища, казарм/житлового масиву і двох вертолітних майданчиків. Склад складається з приблизно 37 проїзних земляних сховищ, 73 закритих складських приміщень, 17 відкритих закритих складських приміщень, схожих на велику ремонтну будівлю, двох резервуарів і залізничної станції, де завантажуються/розвантажуються боєприпаси, артилерійські системи та обладнання.

Супутникові знімки, отримані з серпня 2023 року по січень 2024 року, вказують на значне збільшення кількості залізничних вагонів, 20-футових транспортних контейнерів, транспортних ящиків, а також на те, що різні вантажі почали прибувати залізницею в жовтні 2023 року (13). Багато з цих транспортних контейнерів разом з контейнерами з боєприпасами і різними предметами постачання були розподілені вздовж залізничної гілки. Ці події супроводжувалися значним збільшенням кількості вантажних автомобілів, що пересувалися територією сховища, а також збільшенням кількості цивільних автотранспортних засобів на території штабу і допоміжної зони.

На супутниковому знімку від 11 січня 2024 року видно, що вздовж залізничної гілки сховища знаходиться приблизно 36 вагонів різних типів. Поряд із залізничною гілкою, як і раніше, знаходиться значна кількість транспортних контейнерів, контейнерів з боєприпасами та різними предметами постачання, а також збільшилася кількість вантажівок у зоні зберігання. Це супроводжується збільшенням кількості цивільних транспортних засобів, присутніх у штабі та зоні забезпечення, порівняно з попередніми місяцями. Як і у випадку з Тихорецьком, спостережувана активність свідчить про те, що Моздок залишається стратегічно важливим сховищем боєприпасів для півдня Росії і триваючої війни в Україні.

Моздокський арсенал боєприпасів, Росія, 11 січня 2024 року. Спостережувана активність свідчить про те, що Моздок залишається стратегічно важливим сховищем боєприпасів для півдня Росії і триваючої війни в Україні.

АЕРОДРОМ ЄГОРЛИКСЬКА

До серпня 2023 року аеродром “Єгорлыкська”, розташований на півдні Росії приблизно за 5,5 км на захід від міста Єгорлыкська, слугував вертолітною базою площею приблизно 3,4 км2. Згодом аеродром занепав і був покинутий приблизно в 2010 році. Аеродром залишався занедбаним приблизно до 3-6 вересня 2023 року, коли на західному кінці головної злітно-посадкової смуги вперше були помічені земляні роботи. Пізніше було встановлено, що ця діяльність була пов’язана з будівництвом приблизно 36 навісів для зберігання транспортних контейнерів/причепів і початковими етапами проекту з перетворення колишньої вертолітної бази на сховище боєприпасів.

Аеродром Єгорликська, Росія, 6 вересня 2023 року. (Copyright © 2024 by Planet)

Супутникові знімки, отримані 30 січня 2024 року, показують, що будівництво триває швидкими темпами і що зараз налічується близько 320 естакад різних розмірів і типів. Більшість з них – це контейнерні/причіпні майданчики для зберігання вантажів, вирівняні вздовж колишньої злітно-посадкової смуги та руліжних доріжок, а інші – розосереджені по периметру об’єкта. Контейнери по периметру та велика загороджена територія в центрі об’єкту можуть бути призначені для підрозділу ППО.

Будівельні роботи тривають, на що вказують сліди транспортних засобів на снігу вздовж колишньої злітно-посадкової смуги та навколо допоміжної зони. Інтенсивно використовувана під’їзна дорога та наявність транспортних контейнерів, ящиків з боєприпасами та причепів у загородженнях свідчать про те, що об’єкт функціонує і що припаси отримуються та відправляються вантажівками.

Аеродром Єгорликська, Росія, 30 січня 2024 року. Інтенсивно використовувана під’їзна дорога і наявність транспортних контейнерів, ящиків з боєприпасами і причепів на огорожі свідчать про те, що об’єкт функціонує, і що вантажі отримують і відправляють вантажівками. (Copyright © 2024 by Maxar Technologies)

ДОДАТКОВІ ЦІКАВІ МІСЦЯ

ЗАЛІЗНИЧНИЙ ПЕРЕХІД МІЖ ПІВНІЧНОЮ КОРЕЄЮ ТА РОСІЄЮ

Супутникові знімки північнокорейського залізничного об’єкту Туманган на кордоні з Росією, отримані з жовтня 2023 року по січень 2024 року, продовжують демонструвати безпрецедентну кількість вагонів різних типів, присутніх на залізничному об’єкті та через кордон на російському залізничному об’єкті Хасан. Як зазначалося в нашому звіті “Поза паралеллю” від 6 жовтня 2023 року, цей рівень залізничних перевезень набагато вищий, ніж той, що спостерігався на об’єкті в період з 2019 по 2023 рік, навіть у порівнянні з рівнями до Covid-19. Хоча ця локація не згадувалася в публічній площині як така, що бере участь у поточній серії передач боєприпасів, вона вже використовувалася для транспортування “піхотних ракет і снарядів до Росії” в листопаді 2022 року (14).

Нещодавній супутниковий знімок високої роздільної здатності, отриманий 4 лютого 2024 року, показує, що високий рівень залізничного руху триває. На залізничному об’єкті Туманган кількість і тип транспортних контейнерів/ящиків та обладнання, розподілених на складських площах, продовжує змінюватися. Так само як і кількість, тип і розташування наявних вагонів. На російському залізничному об’єкті в Хасані кількість, тип і розташування вагонів також продовжує змінюватися. Хоча передача зброї і боєприпасів до Росії морським шляхом, можливо, кількісно перевищила передачу через залізничні переходи між Тумангангом і Хасаном, поточний рівень активності на обох залізничних об’єктах залишається важливим показником постачання Північною Кореєю зброї і боєприпасів до Росії, а також російської торгівлі з Північною Кореєю.

Залізнична станція Туманган, 4 лютого 2024 року. Високий рівень залізничного руху триває. (Copyright © 2024 by Planet)

Залізничний об’єкт Хасан, Росія, 4 лютого 2024 року. (Copyright © 2024 by Planet)

МІЖНАРОДНИЙ АЕРОПОРТ ВЛАДИВОСТОКА

Угода про двосторонню торгівлю, яку Північна Корея і Росія укладають протягом останніх п’яти місяців на відстані понад тисячі кілометрів, ймовірно, вимагала обміну персоналом і координації дій з обох сторін. Таким чином, існує велика ймовірність того, що міжнародний аеропорт Владивостока відіграв певну роль у перевезенні північнокорейських і російських техніків, логістів, дипломатичного і військового персоналу, а також у перевезенні невеликої кількості критично важливих предметів і технологій.

Щоб визначити потенційне використання міжнародного аеропорту Владивостока в рамках чинної двосторонньої торговельної угоди, було проведено попередній аналіз наявних супутникових знімків для порівняння кількості літаків, присутніх у період з вересня 2023 року по січень 2024 року, з кількістю літаків за той самий період минулого року. На жаль, ця робота була ускладнена поганими погодними умовами та обмеженою кількістю доступних архівів знімків високої роздільної здатності.

Міжнародний аеропорт Владивостока, 10 січня 2024 року. (Copyright © 2024 by Planet)

Джозеф С. Бермудес-молодший (Joseph S. Bermudez Jr.) – міжнародно визнаний аналітик, відзначений нагородами автор і лектор з питань оборони і розвідки Північної Кореї та розробки балістичних ракет у країнах, що розвиваються. За сумісництвом він є старшим науковим співробітником Центру стратегічної та міжнародної безпеки (CSIS), а також старшим радником і аналітиком з питань космічних знімків Комітету з прав людини в Північній Кореї (HRNK). Раніше він був засновником і генеральним директором KPA Associates, LLC, видавцем і редактором KPA Journal, старшим аналітиком зображень для 38 North, головним аналітиком і співзасновником AllSource Analysis, Inc. і старшим аналітиком усіх джерел в аналітичному центрі DigitalGlobe.

Віктор Ча (Victor Cha) – старший віце-президент кафедри Азії та Кореї та перший керівник кафедри Кореї в Центрі стратегічних та міжнародних досліджень.

Дженніфер Джун (Jennifer Jun) – менеджер проектів та науковий співробітник лабораторії iDeas і кафедри Кореї Центру стратегічних та міжнародних досліджень.

джерело

переклад Антон ДАЛМОН для ПолітКом

References

  1. “NATO signs 1.1 billion euro contract for 155mm artillery ammunition,” Reuters, January 23, 2024, https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/nato-signs-11-bln-euro-contract-155mm-artillery-ammunition-2024-01-23/
  2. Michael D. Shear and David E. Sanger, “White House Says North Korea Providing Russia With Ballistic Missiles,” The New York Times, January 4, 2024, https://www.nytimes.com/2024/01/04/us/politics/north-korea-russia-missiles.html; Kim Eun-jung, “Defense chief says N. Korea may supply tactical guided missiles to Russia,” Yonhap News Agency, January 11, 2024, It should be noted that the number provided by the South Korean Defense Minster is likely an indication of the magnitude of the transfer, rather than a precise count. 
  3. Office of the Spokesperson, “Responding to Two Years of Russia’s Full-Scale War On Ukraine and Navalny’s Death,” U.S. Department of State, February 23, 2024, https://www.state.gov/imposing-measures-in-response-to-navalnys-death-and-two-years-of-russias-full-scale-war-against-ukraine/#:~:text=Since%20September%202023%2C%20the%20DPRK,conflict%20since%20early%20October%202023
  4. Tom Balmforth and David Gauthier-Villars, “Ukrainian data casts doubt on precision on N. Korea missiles fired by Russia,” Reuters, February 16, 2024, https://www.reuters.com/world/europe/kyiv-says-russia-has-fired-least-24-north-korean-ballistic-missiles-ukraine-2024-02-16/
  5. Shear and Sanger. 
  6. James Byrne, Joseph Byrne, and Gary Somerville, “The Orient Express: North Korea’s Clandestine Supply Route to Russia,” RUSI, October 15, 2023, https://rusi.org/explore-our-research/publications/commentary/report-orient-express-north-koreas-clandestine-supply-route-russia
  7. Anton Sokolin and Colin Zwirko, “’Russian ship in South Africa arms row appears to aid North Korea weapons trade,” NK News, October 19, 2023, https://www.nknews.org/pro/russian-ship-in-south-africa-arms-row-appears-to-aid-north-korea-weapons-trade/
  8. “Карта порта,” Восточный Порт, https://www.vostport.ru/obshchaya-informatsiya/karta-porta/
  9. Byrne, Byrne, and Somerville. 
  10. Andrew Roth, “UK sends UN experts photographs of North Korean shipments to Russia,” The Guardian, January 22, 2024, https://www.theguardian.com/world/2024/jan/22/uk-sends-un-experts-photographs-north-korean-shipments-russia
  11. Shear and Sanger. 
  12. “North Korean Arms Transfers to Russia,” Maxar Situation Report, Maxar Intelligence, January 2024. 
  13. Tatarigami, “Mapping North Korea’s discreet artillery ammo route to Russia,” Euromaidan Press, January 19, 2024, https://euromaidanpress.com/2024/01/19/mapping-north-koreas-discreet-artillery-ammo-route-to-russia/
  14. “Press Briefing by Press Secretary Karine Jean-Pierre and NSC Coordinator for Strategic Communications John Kirby,” The White House, January 20, 2023, https://www.whitehouse.gov/briefing-room/press-briefings/2023/01/20/press-briefing-by-press-secretary-karine-jean-pierre-and-nsc-coordinator-for-strategic-communications-john-kirby-8/

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я