Домой Социум Приєднуйся до петиції до Яценюка за дієву та ефективну модель СМС-благодійності в...

Приєднуйся до петиції до Яценюка за дієву та ефективну модель СМС-благодійності в Україні!

246

Київ. 26 червня 2015 року (Український форум благодійників). Днями Український форум благодійників (www.ufb.org.ua) почав збирати підписи за петицію до прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка. «ПолітКом» публікує текст, який має побачити пан Яценюк:

Шановний Арсенію Петровичу!

Від імені всього сектору благодійності звертаємося до Вас як до очільника Уряду та фракції «Народний фронт» у Верховній Раді України 8-го скликання за підтримкою у впровадженні дієвої та ефективної моделі СМС-благодійності в Україні!

Протягом двох років провідні благодійні фонди та організації, що працюють системно, прозоро та підзвітно (Український форум благодійників, МБФ «Українська Біржа Благодійності», МБФ «Таблеточки», БФ «Відкриті серця України», МБФ «Запорука» та інші провідні благодійні інституції) у співпраці із  експертами та із консультаційним залученням представників операторів телекомунікаційних послуг розробляли ефективну модель СМС-благодійності. Це потужний інструмент збору благодійних пожертв для вирішення гострих соціальних проблем, у тому числі допомога пораненим, хворим дітям та дорослим, українській армії, внутрішньо переміщеним особам та іншим нужденним.

Причина відсутності в Україні СМС-благодійності — це величезні податки, що складають 45% вартості СМС-повідомлення та мають бути сплачені за кожну перераховану на благодійність гривню.

З метою сприяння запуску інноваційної технології, благодійники спільно з  фахівцями правової сфери та податкового законодавства EY, а також за консультаційної участі представників мобільних операторів «Київстар», «МТС-Україна» і life:), вивчили міжнародний досвід і розробили необхідні законодавчі зміни, які завдяки співпраці з народними депутатами з різних фракцій Верховної Ради України викладені у зареєстрованих законопроектах (реєстр. номери 2297-1 та 2440) та спрямовані на створення сприятливих умов для впровадження благодійного голосового та текстового повідомлень.

Ця модель передбачає запровадження поняття «благодійне замовлення» у двох формах – текстовій (СМС) та голосового виклику, що  на практиці фактично є відмовою користувача від телекомунікаційних послуг і дорученням оператору на переказ коштів, сплачених за ці послуги, на благодійність. Законопроект передбачає можливість проведення коригування податків, які оператори сплачують на наступний день після поповнення рахунку абонентом, що дає можливість операторам повністю перерахувати усю суму вартості благодійного замовлення за цільовим благодійним призначенням.

Особливістю є те, що дана схема передбачає спрямування коштів  на благодійні цілі у повному обсязі, що було окремо погоджено з операторами.

Важливою позитивною складовою законопроектів є врегулювання правовідносин між оператором телекомунікацій та благодійною організацією, зокрема, укладення договору, публікація звітів, перевірка використання коштів за цільовим призначенням, а також обов’язкове використання благодійною організацією зібраних коштів виключно за цільовим призначенням (жодних адміністративних чи інших витрат).

Законопроекти 2297-1 та 2440 розроблялися дуже ретельно, із врахуванням юридичних, податкових та технічних особливостей роботи телекомунікаційних операторів та потреб благодійного сектору. Їх прийняття і ухвалення є нагальним та вкрай необхідним для нашого суспільства.

Наразі у Верховній Раді України зареєстровано ще два альтернативні законопроекти № 2297 та № 2298. Відмінність даних законопроектів полягає в тому, що:

—          модель СМС-благодійності передбачає лише можливість відправлення тільки благодійного текстового повідомлення, що незручно для літніх людей, які не володіють навичками відправки СМС без надання можливості таким особам альтернативного відправлення голосового повідомлення або тонового набору;

—          дані законопроекти пропонують за відправлення благодійного текстового повідомлення стягувати мобільним операторам плату в розмірі собівартості. Слід відзначити, що розмір собівартості СМС-повідомлення не визначається однозначно. Кожен мобільний оператор може самостійно визначати собівартість повідомлення (тобто у різних операторів вона може бути різною), але в будь-якому випадку, це буде додаткове фінансове навантаження на абонента, який повинен буде сплатити цю собівартість додатково до суми вартості благодійного СМС-повідомлення. Такий механізм повністю дискредитує ідею безкоштовної СМС-благодійності, звільненої від податків, оскільки абонент все одно муситиме сплачувати певну суму додатково до своєї пожертви і, при цьому, не всі кошти абонента доходять до кінцевої мети;

—          даними законопроектами не регулюються правовідносини між оператором телекомунікацій та благодійною організацією, що є ризиком у будуванні прозорої системи СМС-благодійності та надає простір для неоднозначного трактування норм закону і зловживань;

—          але  також є позитивні новели у законопроекті № 2297 щодо звільнення від сплати збору до Пенсійного фонду за відправлення «благодійного текстового повідомлення».

Ми готові провести публічну експертну дискусію у Парламенті за участю представників Уряду та експертного середовища, під час якої розглянути переваги та недоліки  обох моделей впровадження СМС-благодійності та надати відповіді на всі питання стосовно їх ефективності та ризиків.

Просимо Вас, шановний Арсенію Петровичу, особисто посприяти законодавчому закріпленню та практичному впровадженню дієвої та ефективної моделі СМС-благодійності в Україні, яку готові імплементувати оператори телекомунікаційних послуг, закладену в законопроектах № 2297-1 і № 2440 з урахуванням позитивної новели альтернативного законопроекту  №2297 щодо звільнення від сплати збору до Пенсійного фонду за відправлення «благодійного текстового повідомлення».

Хочеш долучитися до підписантів? Тисни тут.

 

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь