Власники нерухомого майна, яке підлягає оподаткуванню, з 15 квітня почнуть отримувати повідомлення про суму нарахованого податку та платіжні реквізити. Про це повідомили у Міндоходів.
Сплатити нарахований податок потрібно буде протягом двох місяців з моменту отримання такого повідомлення. Для цього громадяни мають змогу скористатися послугами банківських установ або поштових відділень, мешканці сільської місцевості можуть сплачувати податок через каси сільських рад.
Фахівці Міндоходів нагадують власникам кількох об’єктів нерухомості, що вони можуть звернутися до податкової інспекції для визначення житла, за який буде сплачуватися податок. В інакшому випадку пільга застосовуватиметься до того об’єкту, в якому зареєстрований платник податку.
Крім того, якщо платник не згоден із нарахованими у повідомленні сумами, він повинен також звернутися до податкової для звірки даних, але не пізніше, ніж за два місяці після отримання повідомлення.
Відповідно до Податкового кодексу, квартири та житлові будинки, площа яких не перевищує 120 м.кв. та 250 м.кв. відповідно, не оподатковуються. Податок сплачується лише за ті метри, які перевищують зазначені квадрати. Однак така пільга застосовується тільки до одного з об’єктів житлової нерухомості.
У разі необхідності малобезпечені громадяни можуть сплачувати податок частинами. Для нарахування розстрочки їм потрібно звернутися до податкових органів.
Податок на нерухомість сплачується авансовим внеском на весь рік. Однак, зазначають фахівці Міністерства, платники, які протягом року, продали своє майно, мають право на повернення зайвих сплачених коштів. Їм потрібно подати відповідну заяву, в якій вказати спосіб перерахування коштів: поточний банківський рахунок, на погашення грошового зобов’язання за іншими платежами або повернення готівкою за чеком. Протягом п’яти робочих днів Міндоходів готує відповідний висновок про повернення коштів та направляє його до Держказначейства, який і здійснює перерахування коштів.