додому Соціум Українці про новорічні свята. Грудень 2015

Українці про новорічні свята. Грудень 2015

706

Київ, 17 грудня 2015 року (Соціологічна група «РЕЙТИНГ»). Згідно з результатами дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» у грудні 2015 року, майже для половини опитаних (47%) найулюбленішим новорічним святом є Новий рік, для 41% – Різдво, ще 5% відзначили День Святого Миколая, 3% – Старий Новий рік. 2% не подобається жодне новорічне свято, не визначилися – 3%.

Новий рік значно більше люблять на Сході, Півдні і Донбасі, Різдво – переважно на Заході, в Центральному регіоні однаковою мірою люблять як Новий рік, так і Різдво.

Чим молодші респонденти та чим вищий їхній рівень освіти, тим більша їхня прихильність до Нового року. Також це свято більш улюблене серед жителів міст та російськомовних респондентів. Натомість Різдво відзначали більше серед мешканців сіл, а також україномовні респонденти.

65% опитаних українців  мають традицію дарувати подарунки на День Святого Миколая, водночас третина  – такої традиції не мають, 1% – не знають такого свята, 3% – не визначилися із відповіддю.

Чим далі на Південний Схід, тим менше дотримуються традиції дарувати подарунки на це свято. Найбільше його прихильників на Заході (94%), найменше – на Донбасі (26%). Також більшою мірою схильні підтримувати дану традицію жінки, молодь та україномовні респонденти.

46% опитаних збираються ставити вдома на Новий рік живу ялинку, 28% – штучну, 12% – обмежаться новорічною композицією. 14%  не збираються ставити ані ялинку, ані новорічну композицію. Це, переважно, люди старшого віку, а також респонденти з нижчими доходами. За останні 4 роки кількість тих, хто обирає живу або штучну ялинку, збільшилася на 2% і 5% відповідно. Натомість прихильників новорічних композицій і тих, хто відмовляється від новорічного декору, стало дещо менше.

Традиція ставити живу ялинку більш поширена на Заході, серед мешканців сіл, молоді, а також респондентів з вищими доходами. Штучні ялинки більш популярні на Донбасі та серед міських жителів.

Аудиторія: населення України від 18 років і старші

Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення.

Вибіркова сукупність: 2000 респондентів

Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face)

Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%

Терміни проведення дослідження: 27 листопада – 5 грудня 2015 р.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я