Домой Текущие новости Мін’юст: Проект Угоди про асоціацію з ЄС не порушує жодних норм законодавства...

Мін’юст: Проект Угоди про асоціацію з ЄС не порушує жодних норм законодавства та Конституції України

129

8В інтерв`ю журналу «Форбс» народний депутат від Партії регіонів Олег Царьов заявив, що шість пунктів Угоди про асоціацію з Європейським Союзом суперечать Конституції України.

«У мене є висновок юридичної компанії про те, що шість пунктів Угоди про асоціацію суперечать Конституції України. Якщо група народних депутатів від ПР зробить звернення до Конституційного суду, він винесе ухвалу про неконституційність угоди з ЄС. Комуністи таке звернення із задоволенням підпишуть. Це не означає, що Україна не зможе підписати асоціацію – зможе, але лише після змін до Конституції, а це нешвидка процедура», — сказав Царьов.

При цьому Царьов вважає, що «в Митному союзі (МС) багато вигод. Україні потрібні кредити. Дефіцит бюджету зараз великий, зростання виробництва немає. Причина – в дорогих енергоресурсах, дорогих грошах і високих податках. У цих умовах виробництву розвиватися важко. За Угодою про асоціацію Україна відкриває свої ринки повністю, а європейці для нас – ні».

У свою чергу, лідер громадського руху «Український вибір» Віктор Медведчук у своїй статті також заявив, що підписання Угоди про асоціацію з Євросоюзом у листопаді 2013 р. неможливо через необхідність внесення змін до Конституції.

За його словами, з точки зору міжнародного права парафування уповноваженою особою проекту угоди є фактом схвалення його змісту, в тому числі приписів зобов’язуючого характеру для України. Між тим, відповідно до положень Конституції України укладення міжнародних договорів, які суперечать основному закону України, неприпустимо (частина друга статті 9 Конституції України). Узгодженість норм міжнародних договорів в даному випадку можлива тільки через процедуру внесення відповідних змін до чинної Конституції.

«Однак протягом року після парафування положення проекту угоди на предмет відповідності Конституції України або необхідності внесення в неї змін не перевірялися. Більше того, сам текст був прихований від публічного обговорення та проведення науково-правової експертизи.

Поспіх, з яким готується підписання Україною цього документа, завела керівництво країни в юридичну пастку. Справа в тому, що проект угоди не відповідає основоположним принципам державності, закріпленим у Конституції України. Будь-який юрист, експерт в області міжнародного права вам скаже, що змістовний аналіз угоди про асоціацію однозначно свідчить, що його підписання неможливо без зміни або виключення низки положень основного закону», зазначає В.Медведчук.

У відповідь Міністр юстиції Олена Лукаш сказала, що будь-які закиди щодо невідповідності проекту Угоди про асоціацію чинному законодавству є беззмістовними і безглуздими.

Як зазначається в повідомлення прес-служби Міністерства юстиції, проект Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом і його державами-членами відповідає вимогам Конституції України та законодавства України.

«Принцип поваги до суверенітету та територіальної цілісності держав є одним із основоположних принципів міжнародного права, який втілений у положеннях проекту Угоди, зокрема в частині другій статті 7, згідно з якою Україна, ЄС та держави — члени підтверджують свою відданість принципам поваги до незалежності, суверенітету, територіальної цілісності та непорушності кордонів, а також поширюють ці принципи у двосторонніх та багатосторонніх відносинах, а також в преамбулі, статтях 2 та 4 проекту Угоди», говориться в повідомленні.

Крім того варто підкреслити, що «утворення передбачених проектом Угоди органів (Ради асоціації, Комітету асоціації) здійснюється на паритетних засадах (з членів Уряду України, з одного боку, та членів Ради Європейського Союзу та членів Європейської Комісії, з іншого боку), що випливає із частин першої та третьої статті 462, частин другої та третьої статті 464, а їх основною метою є реалізація положень цієї Угоди: здійснення регулярного політичного діалогу, контролю і моніторингу застосування і виконання цієї Угоди».

Крім того, як зазначається в повідомленні, «положення проекту Угоди передбачають можливість зазначених органів переглядати функціонування цієї Угоди лише у світлі її цілей та з питань, що становлять взаємний інтерес (частини перша та третя статті 461). При цьому механізм внесення змін до цієї Угоди регламентується положеннями частини п’ятої статті 479 проекту Угоди і передбачає укладення окремих угод у будь-якій галузі, що належить до сфери її дії».

У повідомленні також підкреслюється, що « з огляду на паритетні засади діяльності органів асоціації та враховуючи положення частини першої статті 463 та частини третьої статті 465 проекту Угоди, ініціювання розгляду питання та прийняття відповідних рішень відбуватиметься за згодою сторін після завершення відповідних внутрішніх процедур, що виключає можливість нав’язування Українській стороні неприйнятних для неї рішень».

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь