Домой Социум Стан справ на місцях за даними Всеукраїнського муніципального опитування

Стан справ на місцях за даними Всеукраїнського муніципального опитування

745

Київ, 04 квітня 2016 року (ПолітКом, Людмила ДОЛГОНОВСЬКА). Сьогодні в Україні триває реформа децентралізації, яка полягає у передачі владних повноважень та бюджетів від органів державної влади органам місцевого самоврядування. Однак якою є реальна ситуація на місцях? Чи подолані проблеми корупції та кумівства? Чи схвалюють прості жителі міст і сіл України діяльність посадових осіб та владних інституцій? Чи довіряють судам та правоохоронній системі? Чи мають доступ до інформації щодо місцевого бюджету, планів і рішень влади? Які позитивні тенденції прослідковуються у муніципальній сфері?

Соціологічною групою «Рейтинг» від імені Міжнародного республіканського інституту 20 січня – 8 лютого 2016 року було проведене Всеукраїнське муніципальне опитування, яке дає безпрецедентне бачення щодо ставлення жителів до місцевої влади і муніципальних послуг.

Для 91% опитаних жителів 24 міст України актуальною залишається проблема корупції.слайд 7

Найчастіше з нею стикаються жителі Запоріжжя, Сум, Києва, Полтави. Найменш корумповані міста, судячи з результатів опитування, – Кіровоград, Луцьк, Чернівці, Сєверодонецьк та Маріуполь.
Sl 8

Кумівство в органах місцевої влади помічено 85% опитаних містян України.
Sl 10

Найбільше родинні/кумівські стосунки у владі відчувають жителі Миколаєва, Сум, Тернополя, Запоріжжя, Львова,Івано-Франківська та Чернівців. Ця проблема є менш характерною для Маріуполя, Рівного та Херсона.
Sl 11

Стосовно хабарництва, то частіше за інших «дякують» місцевим чиновникам жителі Ужгорода, Черкас, Рівного, Чернігова, Києва, Вінниці та Харкова. Не такими «вдячними» є миколаївці, тернополяни, сумчани та івано-франківці.
Sl 14

Красномовною є статистика щодо схвалення і задоволення діяльністю місцевих посадових осіб та інституцій. Абсолютна більшість респондентів з усіх регіонів України не схвалює діяльність відповідних облдержадміністрацій та обласних рад.
Sl 36Sl 37

Тоді як діяльність міських голів отримала позитивні оцінки у 7 містах – Харкові, Львові, Тернополі, Луцьку, Хмельницькому, Одесі та Івано-Франківську. У цих містах не залишилась також не поміченою робота міських рад.
SL 38Sl 40

Цікаві тенденції прослідковуються у ставленні громадян до правоохоронних органів, армії та Нацгвардії, судів та прокуратури.

Новій поліції довіряють жителі Львова, Луцька, Києва, Хмельницького, Ужгорода.
Sl 42

У переважній більшості регіонів громадяни позитивно оцінили роботу Нацгвардії та армії.
Sl 43Sl 44

Довірою населення користуються такі інституції, як церква, ЗМІ та громадські організації.
Sl 47Sl 48Sl 49Sl 50

Тоді як до органів прокуратури та суду існує тотальна недовіра.
Sl 45Sl 46

Опитування зафіксувало усвідомлення громадянами важливості своєї участі у місцевому самоврядуванні, що свідчить про зростання громадянської активності. Хоча до розробки пропозицій для міської ради більшість опитаних долучатися не готова.
Sl 82Sl 89

Найефективнішими формами участі громадян в управлінні містом, на думку, респондентів є загальні збори територіальних громад, консультації з громадськістю, місцевий референдум, створення органів самоорганізації населення, місцеві вибори та ініціативи.
Sl 83Sl 84Sl 85

Ефективними інструментами вирішення проблем у багатоквартирних будинках, кварталах та мікрорайонах стали ОСББ (Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку) та ОСН (орган самоорганізації населення).
Sl 92Sl 94

Можливості доступу до інформації щодо місцевого бюджету, капітального будівництва, тендерів, проектів та планів розвитку міста, контактів та рішень влади перебувають на дуже низькому рівні.
Sl 114Sl 115Sl 116Sl 117Sl 118Sl 119

Аналізуючи вибрані дані масштабного соціологічного дослідження групи «Рейтинг», можемо зробити висновок, що місцеве самоврядування потребує невідкладних реформ. При цьому проста передача владних повноважень від центру на місця не вирішить наявний спектр регіональних проблем.  В умовах небаченої корупції та кумівства, непрозорості діяльності місцевої влади, відсутності ефективних механізмів участі громадян в управлінні містом, тотальної недовіри до місцевих чиновників, органів прокуратури та суддівської системи говорити про успішний результат децентралізації немає підстав. Назріла потреба у кардинальній заміні владно-політичних та суспільних відносин як в центрі, так і на рівні регіонів. Лише нова суспільно-політична модель здатна стати альтернативою патерналістській корумпованій системі, успадкованій з радянських часів.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Пожалуйста, введите ваш комментарий!
пожалуйста, введите ваше имя здесь