Домой Экономика Як 3G інтернет  вплине на нові та традиційні медіа?

Як 3G інтернет  вплине на нові та традиційні медіа?

290

Київ. 10 квітня 2015 року (ПолитКом). Цього року Україна нарешті зможе розпочати повноцінне освоєння високошвидкісного зв’язку 3G. Про те, які можливості це відкриває для медіа, йшлося  під час конференції «Нові медіа – нові можливості» – 2015, організованої Незалежною асоціацією телерадіомовників. 

За словами голови правління Інтернет Асоціації України Тетяни Попової, на сьогодні стрімко зростає частка людей, які користуються інтернетом через мобільні телефони. Такий користувач і стає основною цільовою групою нових медіа.

Новий стандарт інтернету

До 2015 року Україна була єдиною країною в Європі, де не було повноцінного 3G інтернету. Цього року розпочнеться впровадження нового стандарту  цієї технології – 3,75 G.

«Цей стандарт ближчий до 4G за швидкістю, і він дозволяє із швидкістю до 42 Mbps отримувати можливість доступу до інтернету. Саме про цей стандарт заявили мобільні оператори. Тож незабаром ми отримаємо можливість працювати в середньому на швидкості 7-20 Mbps», – зазначила пані Попова.

Нагадаємо, 4 березня у результаті тендеру ліцензії на надання послуг 3G отримали три найбільші українські оператори мобільного зв’язку. Оператори мають розпочати освоєння мереж у жовтні 2015 року, а до 2020 року завершити його освоєння. У літку 3G має з’явитись у Києві.

Тетяна Попова вважає, що  впровадження стандарту 3G насамперед  сприятиме монетизації цифрового контенту. Обсяг ринку медійної реклами в Україні складає 1 мільярд 14 мільйонів гривень, а частка прямих продажів склала 42%.

Окрім цього, за її словами, 3G дозволить новим медіа більш широко використовувати нові  бази відео та аудіо при створенні своїх матеріалів. А також користуватися  хмарними сховищами контенту. Широкосмуговий інтернет відкриває  нові можливості для стрім-журналістики, яка за останній рік стала трендом у мовленні. Також технологія сприятиме ширшому впровадженню мобільних додатків (інтернет-банкінг тощо).

Інтернет і традиційні медіа

Ще однією особливістю 3G зв’язку є висока якість звуку, що відкриває нові можливості для розвитку радіо (як онлайн платформ, так і гібридного радіо). Директор відділу медіа досліджень GfK Ukraine Ольга Росманова навела приклад радіослухань у США, де у 2015 році  44% аудиторії слухає радіо через інтернет. А за прогнозами до 2018 року частка має зрости до 68%. Тоді як в Україні цільова аудиторія онлайн слухачів наразі становить лише 16-17% (майже 2 мільйони).

«Це нове мережеве покоління радіослухачів. 15% цих слухачів – люди з високим доходом. Також це молодь, чоловіки, з вищою освітою. Це кваліфіковані забезпечені люди, і вони загалом слухають радіо більше ніж ті, хто ніколи не слухав радіо через інтернет. Їм радіо цікавіше», – зазначила пані Росманова.

Тож з провадженням 3G онлайн радіо, ймовірно, зможе стати більш активним гравцем на ринку.

Ольга Росманова також  звертає увагу на світові тенденції зростання користувачів мобільного ТВ. Зокрема,  за період з 2010 по 2013 рік їх кількість збільшилась удвічі. При цьому вона переконана, що перегляд телевізійних програм через мобільні додатки  лише підвищує цікавість до перегляду самого телебачення.

1

Аудиторія онлайн-медіа

Пані Росманова наголошує на тому, що користувач стає більш вимогливим і з впровадженням нових онлайн технологій українським медіа треба шукати нові підходи для задоволення його потреб. Адже в аудиторії нових медіа нині найбільше зацікавлені рекламодавці.

2

За словами заступника генерального директора «TNS Україна» Ганни Добривечір, на сьогодні більша частина українців одночасно отримує інформацію із кількох типів медіа. Однак зростає частка тих, хто використовує для цього лише інтернет.

3

З огляду на зростання потужностей інтернету (3G) та впровадження нових технологій, за словами Анни Добривечір, збільшується і запит на мультимедійне планування бюджетів рекламодавців. Для ЗМІ дуже  важливо з’ясувати чи перетинається їх офлайн та онлайн аудиторії, і використовувати це при плануванні та продажах.

Конференція «Нові медіа – нові можливості» відбулася 27 березня 2015 р. в межах Українського медійного проекту «У-Медіа», що здійснює Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Організатор – Незалежна асоціація телерадіомовників. Партнер – компанія Pepsico, Телевізійний партнер – канал NewsOne. Інформаційні партнери  -«Телектрика», «Медіабізнес», «Состав», Громадське радіо, «Медіасат».