Домой Топ Новости НОВІ ОБСТАВИНИ ЗАГИБЕЛІ П’ЯТИ ПОЛІТОЛОГІВ

НОВІ ОБСТАВИНИ ЗАГИБЕЛІ П’ЯТИ ПОЛІТОЛОГІВ

117

Віталій КУЛИК

Вчора з”явилася інформація про те, що у слідчі прокуратури м.Києва розглядають версію про умисне вбивство політологів Володимир Карагяур, Олександра Ніконорова, Oleksiy Kurinniy, Олександра Маслака, Сергія Попова, які загинули в ДТП на трасі «Київ – Варшава» поблизу села Масевичі Рівненській області.

До Печерського суду м.Києва звернувся слідчий в особливо важливих справах четвертого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури міста Києва А.В.Пасічник з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів водія тягача «ДАФ», зіткнення з яким фактично і вбило хлопців.

Згідно рішення Печерського суду від 2.11.2017, яке розміщене в Єдиному реєстрі судових рішень (справа № 757/63880/17-к), яке було опубліковане 8.11.2017, зазначається, що, цитую: “досудовим розслідуванням встановлено, що 06 вересня 2017 pоку, близько 06 хв. 50 хв. ОСОБА_2, маючи умисел на протиправне заподіяння смерті двом або більше особам із використанням транспортного засобу рухаючись сідловим тягачем «ДАФ», з причепом автодорогою Київ-Ковель-Ягодин в напрямку м. Ковель Волинської області на 258 км зазначеної автодороги поблизу с. Масевичі Рокитнівського району Рівненської області керуючи зазначеним транспортним засобом діючи умисно допустив зіткнення з автомобілем «Опель Омега», який рухався в напрямку м. Києва, внаслідок чого 5 осіб загинуло.

Досудовим розслідуванням встановлено обставини, що дають підстави вважати, що до вказаного злочину може бути причетний – (далі йде зашифрована інформація, таємниця слідства), який має у користуванні абонентський номер … оператора мобільного зв’язку ПрАТ «Київстар». Слідчий зазначив, що у органа досудового розслідування виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, що містять інформацію про абонентів мобільного зв’язку та їх з’єднання, з метою перевірки можливої причетності …. до вчинення кримінального правопорушення”.

Станом на ранок 13 листопада прокуратура поки не надала додаткових пояснень.

У той же час, ми SPILNO.tv, друзі Володі Карагяура, проводили власне розслідування трагедії. Нам вдалося встановити, що попередня версія про те, що Володя “заснув за кермом” чи “не впорався з керуванням через неуважність” не витримує критики.

По-перше, Володя виспався завчасно і цьому є безліч свідків. По-друге, він мав майже 15 літній досвід керування автомобілем і сотні тисяч км. пробігу в тяжких умовах. Ми не стверджуємо, що він неризиковано водив, але те, що Вова не “заснув” – це точно.

Версія, яку ми були схильні розглядати як таку, що могла бути причиною загибелі 5 політологів, полягала в тому, що шляхове полотно на ділянці, де сталося ДТП пошкоджено тягачами-лісовозами. Під час дощу колії від них стають непомітні. На велікий швідкости, враховуючі, що в “Опеля” була “лиса” ризина, а йшов дощ, авто можло підкинути на такій колії та винести на зустрічну смугу, де їхав “ДАФ”.

На цій ділянці траси смертельні ДТП були частим явищем. Їдеш і бачиш хрести на узбіччі.

Ми зібрали докази пошкодження дорожного полотна, вдалося розібратися хто мав ремонтувати цю ділянку, хто може бути потенційним корупціонером (вкрав гроші з дороги). До публікації готувався матеріал, де ми планували назвати всі прізвища.

Проте, поява інформації про версію “навмисного убивства” вносить суттєві корективи й у наше розслідування. Хоча ми й до цього мали первні запитання до слідства, на які не мали відповідей.

По-перше, є свідок зіткнення “Опеля” з “ДАФом”, який дав письмові свідчення. Нам вдалося ознайомитися з цими свідченнями і вони нам здалися підозрілими (про це ми розповімо трохи згодом). Людина їхала з-заду авто Володі, говорить, що швидкість “Опеля” була не більше 90 км/год. Якби зіткнення сталося за такої швидкості наслідки були б іншими.

По-друге, розташування авто після ДТП та схема самого ДТП викликали запитання у наших експертів. Згодом ми дамо розгорнуту картину.

По-третє, важкі запчастини двигуна такі як шкив, генератор мали би за інерцією відлетіти хоча б метрів мінімум на десять. Всі уламки з “Опеля” лежали навпроти фури.

Ми друзі Володі Карагяура, були на місці зіткнення за 6-7 годин з часу як вона трапилася. Пізніше туди прибули друзі та батько Олексія Курінного, мати Володимира Карагяура та ін.

На той момент “Опель” було транспортовано до відділку поліції в Рокитне. Поліція та прокуратура справді надали сприяння в питанні проведення судово-медичної експертизи, транспортування тіл загиблих до Києва (в Рокитному не було морозильної камери в морзі, і я прийняв рішення везти тіла в Київ) тощо. Ми власноруч грузили тіла, розбирали речі, встановлювали особи загиблих тощо. Нагадаю, що в двох з загиблих хлопців родичі фізично не могли навіть забрати тіла з Києва, не те щоб приїхати в Рокитне.

Попри наш шоковий стан є кілька обставин, які потребують з”ясування. Після того, як ми прибули в Рокинте до поліції, туди ж під”їзджав молодий чоловік на “євроблясі” та цікавився речами Сергія Попова. Нажаль ми не зафіксували номера Молодий чоловік тоді покрутився, перекинувся кількома словами з поліцейськими і швидко зник. Можливо то був спрравді колега Сергія, не знаємо.

Попри всі наші запитання та сумніви, ми намагалися відповсіти собі на одне питання: якщо це вбивство, то яка мета? Кому воно вигідне? Кому загрожували хлопці?

Ріднім загиблих повідомляли, що справа має бути закрита в Рівненській обл прокуратурі, але без вона пояснень опиняється в Києві та з”являються нові обставини, про які раніше нічого не було відомо.

Ми сподіваємося, що рішення Печерського суду в цій справі має серйозні підстави і це не розборки між різними групами в прокуратурі, чи між МВС і ГПУ. Якщо це вбивство, то ми готові допомогти слідству для знаходження покарання винних. Це справа честі!

Ми, SPILNO.tv, уважно слідкуватимемо за перебігом справи та інформуватимемо громадськість про результати розслідування.